راهنمای انتخاب بهترین شوینده صورت

بهترین شوینده صورت

راهنمای انتخاب بهترین شوینده صورت

استفاده از محصولات مناسب با پوست، باعث می شود تا در کنار تاثیر گذاری بیشتر آن محصول، صدمه ای به پوست وارد نشده و نیاز های پوست به بهترین شکل ممکن رفع شود. همچنین سازگاری نوع محصول با پوست می تواند در حفظ سلامتی و زیبایی پوستتان تاثیر گذار باشد. شوینده های صورت به دلیل داشتن ترکیبات شیمیایی باید حتما با نوع پوست شما متناسب باشند در غیر این صورت باعث می شود تا ترکیبات شیمیایی بر روی پوست شما تاثیر منفی گذاشته و نتیجه مورد نظر خود را بدست نیاورید. بهترین شوینده صورت پوست، شوینده ای است که تک به تک اجزا آن با نوع پوست شما متناسب بوده و هیچ خطری برای پوست نداشته باشد.

در این مقاله از آیمادورا قصد داریم تا در کنار آشنایی بیشتر با شوینده صورت و تفاوت آن ها با پاک کننده ها، با انواع آن و نحوه انتخاب بهترین شوینده صورت بیشتر آشنا شده و بهترین ترکیبات و محصولات شوینده را بررسی کنیم.

تفاوت پاک کننده و شوینده صورت

بیشتر افراد شوینده ها و پاک کننده ها را باهم یکسان می دانند. اما فرمولاسیون این دو محصول باهم تفاوت هایی داشته و عملکرد هایی متفاوت باهم دارند. همچنین شوینده ها و پاک کننده ها در میزان قدرت پاک کنندگی و شستشوی صورت باهم تفاوت هایی داشته که در ادامه به آن ها می پردازیم.

همانطور که از نام شوینده ها مشخص است، دارای خاصیت شستشوی صورت هستند. به طوری که از شوینده ها برای پاکسازی عمیق پوست استفاده شده و می تواند آلودگی ها و چربی های اضافی روی پوست را از بین ببرد. به همین دلیل دارای قدرت پاک کنندگی بیشتری نسبت به پاک کننده های صورت هستند. به طور کلی شوینده ها قوی تر پوست را شستشو می دهند. بهترین شوینده صورت شوینده ایست که آلودگی ها را به طور کامل از منافذ پوست خارج کند و چربی طبیعی پوست را حفظ کند.

در کنار این تفاوت ها، شوینده ها از ترکیبات و مواد موثر قوی تر نسبت به پاک کننده ها ساخته شده اند. ترکیباتی که باعث افزایش قدرت پاک کنندگی شوینده ها شده و کف بیشتری هم ایجاد می کند.

پس از شناخت تفاوت های این دو محصول، شاید تصمیم بگیرد که تنها از یکی از این دو محصول استفاده کنید. اما بهتر است بدانید که برای تمیز شدن کامل صورت، استفاده از شوینده ها در کنار پاک کننده ها، بسیار موثر و مفید است.

انواع شوینده صورت

همانطور که می دانید، شوینده ها انواع مختلفی دارند. هر کدام از آن ها در کنار ویژگی های کلی شوینده ها، دارای مزیت ها و ویژگی های منحصر به فردی هم بوده که باعث شده است تا افراد با توجه به نوع پوست خود، دست به انتخاب بهترین آن ها بزنند. با بررسی تمام شوینده ها شما می توانید با توجه به نوع پوست خود، بهترین شوینده صورت خود را انتخاب کنید.

پن شستشوی صورت

پن شستشوی صورت یک نوع شوینده هستند که ظاهر آن ها شبیه به صابون است. اما دارای فرمولاسیون متفاوتی از صابون ها می باشند. به طوری که در فرمولاسیون پن ها از ترکیبات صابونی استفاده نشده است. در نتیجه برای پوست های چرب زیاد مناسب نیست. همچنین این محصولات PH مشابه به PH پوست داشته و همین باعث نقطه قوت پن ها شده است.

ژل شستشوی صورت

ژل شستشوی صورت از دیگر شوینده های موجود در بازار می باشند که حالتی شفاف و نرم داشته و برای پوست های حساس و خشک بسیار مناسب است. ژل های شستشو همچنین استفاده آسانی دارند. ژل های شستشو همانند پن ها و فوم ها، PH مشابه PH پوست دارند.

فوم شستشوی صورت

فوم شستشوی صورت از دیگر انواع شوینده ها می باشند که به خوبی کف کرده و می توانند پوست را تمیز و پاک کنند. فوم ها حالتی فومی و سفید رنگ داشته و برای تمامی انواع پوست ها مناسب هستند. همچنین در فوم ها همانند ژل ها و پن های شستشو از ترکیبات صابونی استفاده نشده است.

صابون شتسشوی صورت

صابون شستشوی صورت از قدیمی ترین شوینده های پوستی به شمار می آیند که از قدیم تا به الان از آن استفاده می شود. صابون ها دارای ترکیبات صابونی هستند و می توانند به خوبی باعث ازبین رفتن چربی های اضافی پوست شوند. البته که استفاده مداوم از صابون ها می تواند به چربی های مفید پوست آسیب وارد کرده و باعث ازبین رفتن آن ها شوند.

ترکیبات موجود در بهترین شوینده های صورت

حال این پرسش پیش می آید که بهترین شوینده صورت چه ویژگی هایی میتواند داشته باشد؟ بهترین شوینده صورت محصولی است که علاوه بر تمیز نمودن صورت با نوع پوست سازگار بوده و منجر به ایجاد التهاب و حساسیت نشود. برای مثال اگر شما پوست چرب دارید بهترین شوینده صورت محصولی است که قادر باشد چربی پوست را کاهش داده و بدون ایجاد آسیب از تشکیل جوش و آکنه جلوگیری کند. و یا بهترین شستشوی صورت برای پوست خشک باید حاوی مواد آبرسان و مرطوب کننده باشد تا رطوبت پوست را تامین نموده و از خشکی آن پیشگیری کند. 

سالیسیلیک اسید

سالیسیلیک اسید از جمله ترکیباتی است که از آن در شوینده های پوستی استفاده می شود. این ماده خاصیت لایه برداری داشته و باعث جمع شدن سلول های مرده و چربی های اضافی پوست می شود. کلاژن سازی پوست را تحریک کرده و باعث ترمیم و بازسازی پوست می شود. همچنین یک ماده موثر در ازبین رفتن لک های پوستی هم به شمار می آید. برای پوست هایی که آکنه دارند شوینده سالیسیلیک اسید دار بهترین شوینده صورت است.

روغن درخت چای

روغن درخت چای ماده ای گیاهی است که دارای خاصیت های فراوانی است. این روغن گیاهی ضد قارچ است و از بروز لک های پوستی جلوگیری می کند. برای درمان انواع جوش های پوستی موثر بوده و باعث رفع جای جوش می شود. سلول های پوست را تقویت کرده و مانع از پیری زود رس پوست می شود.

آلانتوئین

این ماده شیمیایی خاصیت آبرسانی دارد. همچنین باعث مرطوب شدن پوست شده و از خشکی های پوستی جلوگیری می کند. یک ماده موثر شیمیایی در لایه برداری به شمار می آید و می تواند باعث رفع سلول های مرده پوست شود. همچنین باعث صافی پوست شده و به جوانسازی و بازسازی پوست شما کمک فراوانی می کند.

کالاندولا

کالاندولا و یا گل همیشه بهار، ماده موثر طبیعی است که در حفظ شادابی و سرحالی پوست بسیار موثر است. باعث ترمیم زخم های پوستی شده و پوست را تکسین می دهد. به همین دلیل خاصیت ضد التهابی دارد.

بابونه

بابونه از دیگر ترکیبات استفاده شده در شوینده ها به شمار می آید. این عصاره طبیعی باعث روشن شدن و شفافیت بیشتر پوست می شود. باعث درمان آکنه شده و از بروز دوباره آن جلوگیری می کند. همچنین یک جوان کننده گیاهی هم به شمار می آید.

اوره

اوره خاصیت لایه برداری دارد. باعث پاکسازی پوست شده و می تواند باعث آبرسانی عمیق پوست شود. همچنین در کنار لایه برداری پوست، رطوبت پوست را هم تامین و حفظ می کند.

کوچک شدن منافذ با استفاده از بهترین شوینده صورت

در کنار انتخاب بهترین شوینده صورت، استفاده درست از شوینده ها می تواند به کوچک شدن منافذ پوست کمک فراوانی کند. شست و شو صحیح پوست باعث می شود تا منافذ به مرور کوچک شده و درنهایت پوست شما صاف تر و یکدست تر شود. برای شست و شو صحیح پوست کافی است مراحل زیر با انجام دهید:

  • دو بار در روز، صبح و شب، پوستتان را با شوینده مناسب پوستتان به خوبی و درست بشویید.
  • پس از شست و شو صورتتان، از مرطوب کننده مناسب پوستتان استفاده کنید.
  • همچنین می توانید در روتین پوستی خود از لایه برداری ها برای جمع کردن سلول های مرده روی پوستتان استفاده کنید.
  • حتما از ضد آفتاب در روتین پوستی روزانه خود  استفاده کنید.

معرفی بهترین شوینده های صورت

بهترین شوینده صورت کدام برند است و چه مزیت هایی دارد؟ این یکی از سوالات پرتکرار می باشد که در هنگام خرید محصولات بهداشتی برای همه ما پیش آمده است. شوینده صورت یک محصول مراقبتی و تخصصی است که بدون ایجاد آسیب به بافت پوست به طور حرفه ای تمامی آلودگی ها، مواد آرایشی، چربی اضافه و سلول های مرده را از روی صورت پاک نموده و موجب تمیزی و سلامتی پوست خواهد شد. هنوز افرادی هستند که برای شستشوی صورت خود از صابون استفاده می کنند اما بدانید صابون یک محصول مناسب برای شستشوی صورت نیست و می تواند به پوست صورت آسیب های جبران ناپذیری وارد کند.

در سال های اخیر اکثر شرکت های تولید کننده محصولات پوستی اقدام به تولید شوینده صورت در طیف ها و بسته بندی های متنوع کرده اند. که در این مقاله می خواهیم شما را با بهترین شوینده صورت به همراه ویژگی ها و کاربردهایشان آشنا نماییم. پس اگر قصد خرید بهترین شوینده صورت را دارید تا ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

  • ژل شستشوی نوتروژینا
  • شوینده سیمپل
  • شوینده سراوی
  • فوم شستشوی صورت ویتالیر
  • ژل شستشوی گارنیر
  • ژل شستشوی لافارر
  • ژل شستشوی هیدرودرم
  • ژل شستشوی سینره
  • فوم شستشوی صورت درمالیفت
  • فوم شستشو بیواکوا

10 محصول درج شده در این مطلب از بهترین شوینده های صورت می باشند که تا کنون تولید شده اند، که در ادامه قصد داریم به نقد و بررسی آن ها بپردازیم. 

ژل شستشوی صورت نوتروژینا

ژل شستشوی نوتروژینا فاقد مواد صابونی با فرمولاسیون آبرسان است که قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی دارد و هرگونه آلودگی را از روی پوست پاک نموده و موجب شادابی صورت خواهد شد. این محصول با PH مناسب سازگار با نوع پوست بوده و با آبرسانی قوی موجب تامین رطوبت از دست رفته پوست شده و از خشکی و التهابات پوستی جلوگیری خواهد کرد. ژل شستشوی نوتروژینا در مدل های مختلف برای انواع پوست حساس، خشک و چرب تولید می شود که مدل ضد جوش و ضد آکنه آن بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. ژل شستشوی نوتروژینا با ترکیبات ملایم مناسب برای مصرف روزانه است. با ویژگی های بی نظیر ژل شستشوی نوتروژینا می توان این محصول را جزو بهترین شوینده صورت دانست.

  • فرمولاسیون آبرسان
  • رطوبت بخش
  • فاقد مواد صابونی
  • ضد التهاب
  • PH سازگار با پوست
ژل شستشوی صورت نوتروژینا

شوینده صورت سیمپل

محصولات برند سیمپل از مطرح ترین برندهای جهان و ساخت کشور انگلستان هستند. شوینده سیمپل تولید شده توسط همین کمپانی است که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و اثر بخشی بالا جزو بهترین شوینده صورت در بازار جهانی هست. شوینده سیمپل مناسب انواع پوست حاوی ویتامین E و B5 است که علاوه بر تمیز نمودن سلول ها و منافذ پوست موجب تقویت و تغذیه آن نیز خواهد شد. شوینده سیمپل فاقد پارابن و مواد حساسیت زا است و با استفاده از فناوری اسید آمینه PRO سطح اسید آمینه پوست را افزایش داده و موجب رطوبت بخشی و سرحالی صورت می شود.

  • حاوی ویتامین E و B5
  • رطوبت بخش
  • پاک کننده عمیق منافذ پوستی
  • افزایش اسید آمینه پوست
  • فاقد پارابن و مواد مضر شیمیایی
شوینده صورت سیمپل

شوینده صورت سراوی

شوینده سراوی جزو بهترین شوینده صورت است که دارای مواد موثر آبرسان و رطوبت رسان بوده و بعد از استفاده موجب خشکی و کشیدگی صورت نخواهد شد. این شوینده حرفه ای حاوی ترکیبات سرامید و هیالورونیک اسید است که علاوه بر تقویت سطح دفاعی پوست خاصیت انعطاف پذیری آن را افزایش داده و از شل شدگی و ایجاد چین و چروک های پوستی جلوگیری خواهد کرد. شوینده سراوی با نفوذ به اعماق پوست آلودگی و میکروب ها را حذف نموده و با پاکسازی عمیق پوست به سلامتی صورت کمک می کند. 

  • پاک کننده عمیق
  • رطوبت رسان
  • حاوی سرامید و هیالورونیک اسید
  • فاقد پارابن و عطر
  • جوان کننده و ضد پیری
شوینده صورت سراوی

فوم شستشوی صورت ویتالیر

فوم شستشوی صورت ویتالیر حاوی ترکیبات لایه بردار بسیار ملایم است که با پاکسازی لایه های درونی صورت موجب نوسازی بافت سلول های پوستی شده و با خود شادابی و جوانی را به ارمغان می آورد. این محصول سلول های مرده پوست را حذف نموده و با داشتن مواد موثری مانند سالیسیلیک اسید پوست را وادار به بازسازی و ترمیم خواهد کرد. فوم شستشوی ویتالیر که جزو بهترین شوینده صورت است با قرار گرفتن روی صورت و ماساژ آن فراید کلاژن سازی پوست را تقویت نموده و به رفع پیری زودرس و جوانسازی آن کمک می کند. مواد موثر در این شوینده درجه یک نقش موثری در تنفس سلول های پوستی داشته و موجب روشن شدن و شفافیت صورت خواهد شد.

  • لایه بردار ملایم
  • جوان کننده
  • آبرسان
  • رفع خشکی پوست
  • روشن کننده و شفاف کننده
  • مناسب انواع پوست خانم ها و آقایان
  • حاوی سالیسیک اسید
فوم شستشوی صورت ویتالیر

ژل شستشوی صورت گارنیر

ژل شستشوی گارنیر یک شوینده تخصصی با ترکیبات منحصر به فرد می باشد که به عنوان بهترین شوینده صورت مخصوص پوست های چرب طراحی شده است. این ژل به صورت عمیق پوست را پاکسازی کرده و با حذف سلول های مرده و کمک به تنظیم چربی پوست نقش موثری در رفع جوش و آکنه دارد. PH این محصول سازگار با نوع پوست بوده و در نتیجه افرادی که پوست های نرمال و معمولی دارند نیز می توانند از این ژل استفاده نمایند. مواد موثر در ژل شستشوی گارنیر حاوی عصاره آلوئه ورا است که با رطوبت بخشی به پوست از خشک شدن بیش از حد آن جلوگیری کرده و موجب لطافت و تمیزی پوست خواهد شد.

  • متعادل کننده چربی پوست
  • تنظیم کننده سبوم
  • رطوبت بخش
  • حاوی عصاره آلوئه ورا
  • مناسب برای پوست های چرب و مستعد آکنه
ژل شستشوی صورت گارنیر

ژل شستشوی صورت لافارر

لافارر جزو محبوب ترین برند های ایران است که ژل شستشوی آن به عنوان بهترین شوینده صورت شناخته شده می باشد. این کمپانی با توجه به نیاز های پوست برای هر نوع تیپ پوستی مانند خشک، چرب و معمولی ژل شستشوی تخصصی تولید می کند. ژل شستشوی لافارر حاوی عصاره های گیاهی به آبرسانی و رفع خشکی پوست کمک کرده و باعث شادابی و حس تازگی در پوست خواهد شد. مدل لایه بردار این برند که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است نه تنها موجب لایه برداری ملایم پوست شده بلکه با ترکیبات منحصر به فرد خود از ایجاد جوش های سرسیاه و چرکی پیشگیری کرده و تاثیر شگفت انگیزی در شفافیت و درخشانی پوست دارد.

  • درخشان کننده پوست
  • آبرسان و مرطوب کننده
  • رفع سلول های مرده پوست
  • تنظیم کننده سبوم پوست
  • بازسازی و ترمیم کننده بافت پوست
ژل شستشوی صورت لافارر

ژل شستشوی صورت هیدرودرم

ژل شستشوی صورت هیدرودرم یک پاک کننده ملایم حاوی ترکیباتی همچون عصاره درخت چای است که خاصیت آنتی باکتریال داشته و به صورت عمیق لایه های درونی پوست را از انواع آلودگی ها تمیز نموده و کنترل کننده عالی برای پیشگیری از ایجاد جوش و آکنه است. این محصول بهترین شوینده صورت مناسب برای پوست چرب است که می توان از آن برای انواع طیف پوستی نیز استفاده کرد. ژل شستشوی هیدرودرم فاقد مواد صابونی است که از ایجاد التهابات و حساسیت های پوستی جلوگیری کرده و با اثر بخشی بسیار بالا باعث تنفس بافت درونی پوست می شود.

  • مناسب برای پوست چرب
  • آنتی باکتریال و ضد میکروب
  • متعادل کننده چربی پوست
  •  ضد التهاب و ضد حساسیت
  • مکمل تخصصی برای رفع جوش و آکنه
  • دارای PH سازگار با پوست صورت
ژل شستشوی صورت هیدرودرم

ژل شستشوی سینره

ژل شستشوی سینره با فرمولاسیون ملایم حاوی عصاره گیاه مورینگا است که به صورت حداکثری از پوست در برابر آلودگی هوا مراقبت می کند. بهترین شستشوی صورت را می توان با این ژل انجام داد زیرا ژل شستشوی سینره کاملا طبیعی بوده و فاقد مواد شیمیایی همچون پالم و اسانس است و با ترکیبات حرفه ای خود می تواند همه آلودگی و میکروب ها را از روی پوست پاک کند. این محصول با رطوبت بخشی بسیار بالا به لطافت و رفع خشکی پوست کمک کرده و یک تنظیم کننده عالی برای چربی پوست است. PH این ژل سازگار با انواع پوست بوده و همه افراد با هر نوع و طیف پوستی می توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند.

  • حاوی عصاره مورینگا
  • مرطوب کننده و آبرسان
  • کاملا طبیعی
  • بدون پالم و مواد مضر شیمیایی
  • رفع خشکی پوست
  • متعادل کننده چربی
ژل شستشوی سینره

فوم شستشوی صورت درمالیفت

فوم شستشوی صورت درمالیفت با داشتن فرمولاسیون بسیار سبک و ملایم به هیچ عنوان به بافت پوست آسیب وارد نکرده و موجب سلامتی پوست نیز خواهد شد. در سال های اخیر یکی از بهترین شوینده های صورت که بسیار تجویز می شود، فوم شستشوی صورت درمالیفت است. این محصول با ویژگی های منحصر به فرد خود برای انواع پوست در مدل های ضد لک، روشن کننده، مناسب برای پوست های آسیب دیده و …تولید می شود که شما با توجه به نیاز پوست خود می توانید به تهیه شوینده مناسب اقدام نمایید. فوم شستشوی صورت لافارر یک آبرسان درجه یک است که از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و با اثر بخشی بسیار بالا و رفع آلودگی ها به شادابی و جوانی صورت کمک می کند.

  • آبرسان
  • فرمولاسیون سبک و ملایم
  • اثربخشی بسیار بالا
  • مناسب برای انواع پوست
  • رفع مشکلات پوستی
فوم شستشوی صورت درمالیفت

فوم شستشو بیواکوا

فوم شستشوی بیواکوا یک شوینده بسیار عالی برای رفع جوش های صورت است که به لایه درونی پوست نفوذ کرده و با حذف سلول های مرده پوست موجب پاکسازی عمیق و رفع چربی های اضافه می شود. در حال حاضر بهترین شوینده صورت که دارای ویژگی ضد جوش است فوم شستشوی بیواکوا می باشد که بعد از یک دوره کوتاه استفاده اثری از جوش و آکنه باقی نخواهد گذاشت. ترکیبات موثر در این محصول به بازسازی و بهبود سلول های پوست کمک کرده و از ایجاد آسیب به پوست صورت جلوگیری خواهد کرد.

  • ضد جوش و ضد آکنه
  • رفع سلول های مرده پوست
  • تمیز کننده و پاک کننده
  • ترمیم سلول های آسیب دیده پوست
  • ترمیم اسکار و جای جوش
فوم شستشو بیواکوا

کلام آخر

در این مطلب از آیمادورا سعی کردیم شما را با بهترین شوینده صورت و خصوصیات آن ها آشنا نماییم. پیشنهاد می شود جهت تهیه شوینده صورت مناسب ابتدا این مقاله را مطالعه نموده و سپس اقدام به تهیه محصول نمایید. استفاده از یک شوینده مناسب پوست، باعث می شود تا پوست شما جوان و سرحال باقی بماند. از پیری آن جلوگیری کرده و باعث افزایش سلامت پوست می شود. همچنین مانع از انسداد منافذ پوست شده و به تنفس بهتر پوست کمک فراوانی می کند. چنانچه در خصوص بهترین شستشوی صورت به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید با مشاورین ما در آیمادورا ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول کاربران پیرامون بهترین شوینده صورت

بی ضررترین شوینده صورت کدام است؟

بی ضررترین شوینده صورت، شوینده ای است که چربی طبیعی پوست را از بین نبرد و بافت پوست را از هر آلودگی تمیز کند. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بی ضررترین شوینده صورت کلیک کنید.

تفاوت صابون با سایر شوینده ها چیست؟

صابون حاوی ترکیبات قلیایی هست که PH پوست را به شدت برهم می زند و به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در این مقاله به صورت مفصل از تفاوت صابون با دیگر شوینده ها صحبت کردیم.

4.7/5 - (4 امتیاز)
جشنواره روز شیراز