اهمیت مراقبت از پوست در تابستان

مراقبت تابستان

اهمیت مراقبت از پوست در تابستان

گرما همیشه برای همه آزار دهنده بوده است. همچین در فصل تابستان، پوست بیشتر عرق می‌کند. و به دلیل آب و هوای این فصل، بیشتر در معرض آسیب قرار می‌گیرد. مراقبت از پوست در تابستان اهمیت بیشتری دارد.

تابستان فصل تفریح و استراحت است. تفریح هایی که گاهی ساعت ها زیر نور خورشید آفتاب سپری می‌شود. درست است که همه از تابستان به خوشی و تفریح یاد می کنند. اما در کنار خوشی هایی که این فصل دارد، خطرات و آسیب هایی هم به پوست می زند.

اشعه های خطرناک خورشید، آفتاب سوختگی های خفیف و شدید، ایجاد لکه های سیاه بر روی پوست، چروک شدن پوست و ده ها آسیب دیگر که همه به دلیل بی توجهی به نور خورشید و گرما آن ایجاد می شود.

می بینید که اگر به سلامتی و مراقبت از پوستتان توجه نکنید، تمام خوشی و تفریحاتتان به آزاردهنده ترین آسیب ها ختم می شود. همچنین لازم به ذکر که اگر این بی توجهی را ادامه دهید، به سرطان پوست دچار خواهید شد.

راه حل چیست؟ آیا باید در خانه نشست و روز های تابستانی را از پشت پنجره بیهوده گذراند؟ آیا باید لذت شنا کردن در استخر و دریا را از دست داد؟ نمی‌شود هم لذت برد و تفریح کرد و هم از پوستمان مراقبت کرد؟

البته که می شود. برای مراقبت از پوستتان لازم نیست تا خود را از تفریح های تابستانه محروم کنید. فقط کافیه در فصل تابستان، به روتین مراقبت از پوست خیلی جدی تر اهمیت دهید. در فصل تابستان به دلیل گرما زیاد و همچینین اشعه های خورشید، ما بيش‌تر عرق می کنیم. عرق کردن آسیب های نور خورشید را چندین برابر می کند. از همین رو نیاز است تا در تابستان جدی تر از پوستمان مراقبت و محافظت کنیم.

روتین مراقبت از پوست در تابستان

برای مراقبت از پوست در فصل گرم تابستان، نیاز است چند نکته ساده اما ضروری و مهم را رعایت کنیم. توجه کنید که پایبند بودن به این نکات و عمل کردن به آن ها است که در کنار تفریح به شما سلامتی پوستتان را هم هدیه می‌دهد.

  • کرم ضد آفتاب، یک ضرورت برای پوست

هرچقدر از اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب بگویم، کم است. اشعه های خورشید می‌توانند آسیب های جدی و حتی در مواقعی جبران نشدنی به پوست ما بزنند. آسیب هایی قبیل ایجاد کک و مک، جوش، سوختگی پوست، افتادگی پوست، چین و چروک و ده ها مشکل دیگر که باعث می شد تا پوست ما هم زیبایی و هم سلامت خود را از دست بدهد.

گاهی این مشکلات و آسیب ها بسیار زیاد است. اشعه های خورشید به قدری قوی برخورد می‌کنند که پوست دچار سرطان می‌شود. استفاده‌ از یک کرم ضد آفتاب مناسب و با کیفیت می‌تواند سلامت پوست شما را حفظ کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که بدون هیچ نگرانی به تفریح و استراحت، زیر نور خورشید بپردازید. فراموش کردن کرم ضد آفتاب می‌تواند به از بین رفتن پوست شما ختم شود.

  • کرم ضد آفتاب خود را تجدید کنید

اینطور نیست که شما قبل از بیرون رفتن یک بار کرم ضد آفتاب استفاده کنید. و دیگر نیازی نباشد آن را تمدید کنید..

همانطور که باید 20 دقیقه قبل از اینکه در معرض آفتاب قرار بگیرید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، باید هر 2 تا 3 ساعت هم آن را تجدید کنید. در غیر این صورت نور خورشید باعث آسیب رساندن به پوست می شود.

شما اگر بهترین کرم ضد آفتاب را تهیه کنید، ماندگاری آن بر روی پوست شما حداکثر 3 ساعت خواهد بود. زیرا پوست دچار تعریق، مخصوصا در فصل تابستان، می شود. در نتیجه کرم ضد آفتاب اگر هم در برابر آب مقاوم باشد، پاک می شود. از همین رو باید برای محافظت از پوست در برابر اشعه های خطرناک خورشید، هر 2 تا 3 ساعت بسته به نوع پوست و میزان نور خورشید آن را تجدید کرد.

حرف آخر

همانطور که خواندید، مراقبت از پوست در تابستان از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری که اگر به آن توجهی نشود، آسیب های خیلی جدی ای به پوست وارد می شود. و می‌تواند پوست را تا مرز نابودی و حتی سرطان هم پیش ببرد.

لازم است، با استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب و با کیفیت، از آسیب دیدن پوست جلوگیری شود. شما می‌توانید در کنار استفاده از کرم ضد آفتاب، از نقاب و کلاه آفتابی در این فصل استفاده کنید. با رعایت این نکات، آسیب های پوستی را به حداقل و درنتیجه صفر می رسانید.

5/5 - (1 امتیاز)
کمپین شیراز