میسلار واتر چیست و چه کاربردی دارد؟
میسلار واتر چیست و چه کاربردی دارد؟

میسلار واتر چیست و چه کاربردی دارد؟

همه ما باید هر روز صورت خود را بشوییم. اما نحوه انجام این کار می تواند متفاوت باشد. برخی از افراد مسیر را اشتباه می روند و از صابون برای تمیز کردن پوست خود استفاده می کنند، برخی از افراد هم به شیوه صحیح از شستشوی دو مرحله ای استفاده می کنند. اگر جز افرادی هستید که می خواهید شستشوی دو مرحله ای داشته باشید پس باید دقیقا بدانید که میسلار واتر چیست؟ 

یک روتین پوستی دقیق با استفاده از میسلار واتر آغاز می شود. ما میسلار واتر را به عنوان آیتمی معرفی می کنیم که شما را از شر هرگونه چربی و آلودگی  و مواد آرایشی بر سطح پوست خلاص می کند. در واقع برای آن ها که می پرسند میسلار چیست؟ باید به طور ساده بگوییم که یک مایع پاک کننده پوست است. در این مایع آب، مرطوب کننده ها و سورفکتانت های ملایم وجود دارد که ضمن پاک کردن کامل آلودگی ها و مواد آرایشی از سطح پوست می تواند در متعادل سازی وضعیت پوست نیز کمکی بکند. 

مشاورین پوست در آیمادورا، در این مطلب همه چیز را در رابطه با میسلار واتر پاسخ داده اند. برای شناخت کامل میسلار واتر این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

میسلار واتر چیست؟

اینجا قرار است دقیق تر بدانیم که میسلار واتر چیست؟ زمانی که یک فرد متخصص برای شما روتین پوستی تجویز می کند، غیر ممکن است شستشوی دو مرحله ای را توصیه نکند. شستشوی دو مرحله ای با میسلار شروع می شود. توجه کنید که ما برای داشتن یک شستشوی دو مرحله ای باید ابتدا پوست را با یک پاک کننده صورت تحت عنوان میسلار واتر پاک کنیم و سپس با شوینده صورت شستشو دهیم. 

نکته: هرگز شستشوی دو مرحله ای به این معنی نیست که دوبار از شوینده استفاده کنید و صورت را دوبار شستشو دهید!

پس در این مرحله باید از میسلار واتر کمک بگیرید. محلول میسلار واتر قدرت از بین بردن چربی سبوم و ناخالصی های پوست را دارد. حتی ساختار میسلار واتر به گونه ای است که می تواند انواع محصولات آرایشی شامل کرم پودر، پودر فیکس، ریمل و تمام آرایش چشم را پاک کند. چیزی که در مورد میسلار واتر جذاب است طرز استفاده ساده آن است.

شاید فکر کنید با این ویژگی هایی که ذکر شد، میسلار ها حاوی الکل باشند، اما باید گفت سخت در اشتباهید. ویژگی خوب میسلار واتر این است که تمام این کارها را بدون داشتن ترکیبات الکی در ساختار خود انجام می دهد.

میسلار واتر، رازی که سلبریتی ها به شما نگفته بودند.

میسلار واتر، رازی که سلبریتی ها به شما نگفته بودند.

هر از گاهی یک محصول پوستی جدید به بازار می آید و طرفدارانی پیدا می کند. اما پس از مدتی ناکارآمد می شود و تب و تاب استفاده از آن از بین می رود. اما در مورد میسلار واتر قضیه فرق می کند.

میسلار واتر بیش از حد خوب است! در حدی که از 100 سال پیش هم چنان کارآمد است و با چیز دیگری جایگزین نشده است. فرانسوی ها از 100 سال پیش میسلار واتر را تولید کردند اما فقط برای سلبریتی ها ارائه می شد.

پس از توسعه تحقیقاتی در دانشگاه بریستول در سال 1913، این محصول تولید شد و اولین مشتریان آن سلبریتی ها بودند. استفاده از میسلار واتر برای سلبریتی ها مثل یک راز بود که به هیچ کس نمی گفتند. رازی که باعث می شد مدل های معروف، بازیگرها، خواننده ها و عکاسان بهترین و درخشان ترین پوست را داشته باشند.

ولی حالا این راز برملا شده و همه ما می توانیم به میسلار واتر برای پاک کردن صورت دسترسی داشته باشیم. این محصول همکنون آنقدر در دسترس است که می توانید همین حالا از آیمادورا آن را بخرید.

یک پاسخ کاملا علمی به سوال میسلار چیست؟

اصلا میسلار یعنی چه؟ این محلول را MICELLAR می نامند زیرا حاوی میسل‌هایی است که خوشه‌های کوچک توپی شکل تشکیل شده است و جنس آن از مولکول های روغن است. 

به این فکر کنید که وقتی روغن زیتون و سرکه بالزامیک را در یک کاسه مخلوط می کنید چه اتفاقی می افتد؟ درست است، آنها از هم جدا می شوند. اما میسل های موجود در میسلار واتر متفاوت هستند. آنها نوع خاصی از مولکول روغن به نام سورفکتانت هستند. سورفکتانت ها دو سر دارند: یک سر روغن دوست و یک سر آب دوست. Micellar Water اساسا فقط آبی است که حاوی تعداد زیادی از این خوشه‌های میسلی است. 

سر آب دوست به مولکول های آب آویزان می شود. اما سر روغن دوست زمانی که به کمک پد آرایشی روی پوست شما قرار می گیرد مثل یک آهن ربا عمل می کند و چربی های اضافی سطح پوست را به خود جذب می کند.

چگونه از میسلار واتر استفاده کنم؟

چگونه از میسلار واتر استفاده کنم؟

میسلار ها دارای خواص درخشان بسیاری هستند، اما شاید بهترین ویژگی آن ها استفاده آسان آن باشد. به سادگی محلول میسلار را روی یک پد آرایشی بریزید و به صورت خود با حرکات دورانی بزنید. اینجاست که میسل های جادویی کار خود را انجام می دهند.

شما می بینید که پد آرایش تمام آرایش و کثیفی های پوست را به خود جذب می کند. آیا بدون حضور میسلار واتر این اتفاق می افتاد؟ قطعا خیر. بعد از استفاده از میسلار حس پاکیزگی و شفافیت خواهید داشت.

میسلار واتر ها معمولا احتیاج به شستشو دارند، بسیاری از متخصصین پوست توصیه می کنند که اگر دسترسی به آب دارید حتما پوست را پس از استفاده از میسلار شستشو دهید. اما اگر در شرایط اضطراری هستید و نمی توانید شستشو داشته باشید، ایرادی ندارد. شما تنها با استفاده از میسلار واتر پوستی کاملا تمیز خواهید داشت.

کارهایی که میسلار واتر نمی تواند انجام دهد.

میسلار واتر یک محصول باورنکردنی است، اما نمی تواند همه کارها را انجام دهد. اگر تمایل به استفاده از آرایش بسیار سنگین دارید، ممکن است قدرت پاک کنندگی آن برای شما به اندازه کافی قوی نباشد. پس باید حتما استفاده از شوینده ها را در روتین پوستی خود بگنجانید. شوینده های پس از پاک کردن پوست با میسلار واتر استفاده می شوند. توجه داشته باشید که در هر شرایطی شما ابتدا به یک پاک کننده احتیاج دارید. استفاده از شوینده به معنی حذف پاک کننده نیست.

اگر از میسلار استفاده نکنید اما میزان استفاده از شوینده را افزایش دهید، سد دفاعی پوست خود را کاملا تخریب می کنید. استفاده از میسلار شستشوی صورتی که یک حجم سنگین از آرایش دارد را ساده تر می کند. ابتدا از حجم آلودگی می کاهد و سپس اجازه می دهد شوینده کارش را انجام دهد.

میسلار واتر برای چه کسانی مناسب است؟

برای همه! حتی افرادی که آرایش نمی کنند. پوست شما همواره در حال جذب آلودگی از محیط است پس شما نیاز دارید دو مرتبه در روز از میسلر واتر استفاده کنید.

اگر اهل آرایش هستید و شب ها خسته اید و تنبلی می کنید آرایش خود را پاک کنید، یا اگر از صرف هزینه های زیاد برای محصولات مختلف مراقبت از پوست خسته شده‌اید، محلول پاک کننده میسلار واتر می‌تواند راه‌حل خوبی برای شما باشد.

راحت، آرام و سریع آرایش خود را قبل از خواب به کمک میسلار پاک کنید. سپس صبح روز بعد قبل از اینکه دوباره آرایش کنید از آن استفاده کنید تا پوست صورت شما همیشه تمیز باشد! 

آیا میسلار واتر آرایش را پاک می کند؟

آیا میسلار واتر آرایش را پاک می کند؟

بله و نه. میسلار واتر می تواند بیشتر آرایش و برخی از لوازم آرایشی ضد آب را از بین ببرد زیرا حاوی مواد شوینده ملایمی است.

اما همه انواع آرایش را پاک نمی کند. اگر از میکاپ های تخصصی و غلیظ و یا لوازم آرایشی ضد آب استفاده می کنید، ممکن است تمام آن صرفا به کمک میسلار واتر از بین نرود. اما چنین آرایشی را بدون کمک میسلار واتر هم نمی توان پاک کرد. میسلار یک محصول مناسب برای پاک کردن آرایش زیاد است اما کافی نیست. 

شما به کمک میسلار از غلظت آلودگی ها می کاهید و چسبندگی آن به پوست را از بین می برید و سپس با استفاده از شوینده، پوست را کاملا تمیز می کنید.

سایر مزایای آب میسلار

میسلار علاوه بر پاک کردن آرایش، کثیفی و چربی کاربردهای دیگری هم دارد، در اینجا به برخی دیگر از فواید آب میسلار اشاره می کنیم.

چربی طبیعی پوست را حفظ می کند.

میسلار واتر ها خشن نیستند! کار میسلار واتر این است که چربی اضافه پوست را بگیرد. بنابراین تعادل چربی طبیعی پوست را بر هم نمی زند. 

از فرمول‌های میسلار حاوی گلیسیرین هستند که می‌تواند به هیدراتاسیون پوست کمک کنند، اما  قدرت آبرسانی آن ها آنقدرها هم بالا نیست. پس بعد از استفاده از میسلار واتر هم چنان به استفاده از آبرسان و مرطوب کننده نیاز دارید.

می تواند پوست شما را شفاف نگه دارد

برای افرادی که پوست چرب دارند، پاک کننده های لایه بردار و سایر محصولات لایه بردار می توانند احتمال مسدود شدن منافذ پوست و آکنه را افزایش دهند. میسلار واتر می‌تواند راه حل خوبی برای افراد دارای پوست چرب باشد چون کامل نرم با این مسئله برخورد می کند. گاهی محصولات لایه بردار به حدی چربی پوست را از بین می برند که احساس کشیدگی در پوست اتفاق می افتد. اما میسلار واتر می تواند بدون ایجاد حس کشیدگی چربی های اضافی پوست را بگیرد.

برای انواع پوست خوب است

از آنجایی که استفاده از میسلار واتر روی پوست ملایم است و چربی زیادی را از بین نمی برد، گزینه خوبی برای انواع پوست است.

اگر پوست خنثی تا خشک دارید، قطعا استفاده از میسلار عالی است. اگر روزاسه، درماتیت آتوپیک یا درماتیت تماسی آلرژیک دارید نیز انتخاب میسلار به عنوان پاک کننده یک انتخاب هوشمندانه است.

لباس های خود را با میسلار پاک کنید

افرادی که میکاپ می کنند همیشه با مشکل یقه لباس کرم پودری مواجه هستند. گاهی رد کرم پودر از یقه لباس های سفید به سختی پاک می شود. یا با عجله برای شرکت در مراسمی به یک لباس سفید نیاز دارید و می بینید که یقه ان از قبل کرم پودری شده است. فرصت شستشو ندارید اما میسلار واتر دارید!

پس کافیست میسلار را روی پد بریزید و به یقه لباس بکشید تا کاملا تمیز شود. در واقع با یقه لباس همان کاری را می کن که با پوست انجام می دهد.

نحوه استفاده از میسلار واتر

نحوه استفاده از میسلار واتر

چگونه از میسلار واتر استفاده کنید؟ بهترین راه استفاده از میسلار به کمک پنبه و یا پد یکبار مصرف آرایشی است. میزان کافی از آن را روی پد می ریزید و تمام سطح پوست را به آن آغشته می کنید. توجه کنید که زیاد روی سطح پوست نکشید، میسلار واتر با یک حرکت آرام هم کار خود را انجام می دهد.

چه کسانی از میسلار واتر استفاده نکنند؟

میسلار واتر به راحتی می تواند به روتین مراقبت پوست شما اضافه شود و آن را به گزینه ای عالی برای تمیز شدن کامل پوست داشته باشید.

اما مهم است که به یاد داشته باشید که این محصول معجزه آسا نیست که تمام مشکلات مراقبت از پوست شما را حل کند. بنابراین، اگر خشکی، آکنه، خطوط ریز، چین و چروک یا پوست بسیار چرب دارید، به محصولات دیگری برای کاهش هر گونه مشکلی نیاز دارید.

بسیاری از برندهای مراقبت از پوست در حال حاضر نسخه ویژه خود را از میسلار واتر ارائه کرده اند. می توانید آن ها را با توجه به نیاز پوستی خود از فروشگاه اینترنتی آیمادورا خریداری کنید. در مورد اینکه چه فرمولی ممکن است برای شما بهتر عمل کند، توضیحات مربوط به هر محصول و نظرات را بخوانید و گزینه ای را پیدا کنید که با بودجه شما مطابقت دارد.

سخن پایانی

اگر تاکنون از میسلار واتر استفاده نمی کردید باید گفت که روتین پوستی شما ناقص بوده است. با اضافه کردن میسلار واتر اجرا کردن روتین پوستی برای شما بسیار آسان تر می شود زیرا شاهد نتایج مثبت آن خواهید بود. پوست شما به کمک میسلار واتر راحت تر شستشو داده می شود و تمیزتر از قبل خواهد بود. پس حالا که با ویژگی های خوب آن آشنا شدید، اکنون وقت ثبت سفارش و خرید آنلاین است.

به این مطلب امتیاز دهید