مناسب ترین روتین پوستی شب

مناسب ترین روتین پوستی شب

مناسب ترین روتین پوستی شب

بعضی ها فکر می‌کنند دیگر شب ها لازم نیست مراقبت خاصی از پوستشان انجام دهند. درصورتی که کاملا اشتباه است.

شما در طول روز در معرض انواع آلودگی ها قرار گرفته اید و انواع مختلف کرم ها را بر روی پوست خود زده اید. آسیب های زیادی از محیط مثل اشعه های خورشید، دود و… به پوست شما وارد شده است. حال می خواهید با تمام این آلودگی ها بخوابید؟ چه حسی دارید؟ پوستتان سنگین نشده است؟ آیا خواب راحتی دارید؟

می‌بینید که مراقبت از پوست در شب، یکی از مهم ترین کار ها برای داشتن پوستی سالم و سرحال است. شما باید هر شب به پوستتان رسیدگی کنید. شب ها وقت نفس کشیدن پوست شما است، وقت آن است که پوستتان کمی به حال بیاید و انرژی بگیرد.

به همین خاطر است که باید برای شاداب و جوان ماندن پوستتان، باید یک روتین پوستی شب خوب داشته باشید. روتین شبا به پوست شما کمک می‌کند تا از مشکلاتی مانند پیری زودرس، چین و چروک، آکنه و جوش، افتادگی پلک و خیلی مشکلات دیگر در امان باشد. فقط کافی است تا شب ها چند دقیقه ای را برای پوست خود وقت بگذارید. بهترین وقت برای رسیدگی به پوست شب است.

روتین مراقبت از پوست در شب

روتین پوستی شب از پیچیدگی زیادی برخوردار نیست. فقط کافیست چند کار کوچک را هر شب انجام دهید. این کار باعث شده تا پوست شما شاداب تر شود و بتواند به خوبی نفس بکشد.

از پاک کننده مناسب برای پاکسازی پوستتان استفاده کنید.

همانطور که گفته شد، پوست در طول روز سرشار از آلودگی ها و کثیفی ها می‌شود. آلودگی هایی که یا از طرف محیط بر روی پوست ما می نشیند و یا به دلیل استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی است. از همین رو باید برای پاکسازی پوست از یک پاک کننده مناسب پوست استفاده کرد. محصولات پاک کننده، آلودگی ها را از روی پوست بر می‌دارد و باعث پاک شدن پوست می‌شود.

دقت کنید پاک کننده ای که انتخاب می‌کنید حتما دارای قدرت پاک کننده با عمق بالا را داشته باشد. استفاده از یک پاک کننده در روتین پوستی شب بسيار ضروری است.

کرم دور چشم را در روتین پوستی شب فراموش نکنید.

پوست دور چشم به دلیل نازک بودن، از حساسیت بالایی برخوردار است. از همین رو زود تر از قسمت های دیگر دچار چین و چروک و حتی افتادگی پوست می شود، همچنین به دلیل حساسیت بالای این قسمت، پوست دور چشم سیاه شده و به قول معروف فرد دچار سیاهی دور چشم می‌شود. سیاهی دور چشم می‌تواند در اثر عوامل مختلف ایجاد شود.

یکی دیگر از محصولات روتین شب، استفاده از کرم دور چشم است. کرم دور چشم باعث می شود تا از چین و چروک دور چشم جلوگیری شود. همچنین به دلیل داشتن ویتامین، از افتادگی پوست و سیاه شدن دور چشم هم پیشگیری می‌کند.

استفاده از کرم دور چشم در روتین پوستی شب، به شما در آینده زیبایی هدیه می‌دهد.

از کرم شب استفاده کنید.

استفاده از کرم شب در روتین پوستی شب، به پوست شما لطافتی چندین برابر می دهد. معمولا میزان مرطوب کنندگی کرم های شب از کرم های نرم کننده روز، بیشتر است. از همین رو کرم های شب سنگین تر هستند و این ویژگی باعث می شود تا در شب تمام نیاز پوست به رطوبت رفع شود، چرا که با افزایش سن میزان رطوبت و کلاژن سازی کاهش شدیدی پیدا می‌کند در نتیجه نیاز است تا رطوبت زیادی به پوست برسد.

کرم های شب دارای خاصیت ضد پیری قوی ای هستند. علاوه بر این، به دلیل داشتن ویتامین های مورد نیاز در کرم های شب، این کرم ها از بروز لکه های سیاه بر روی پوست جلوگیری می‌کنند و در نتیجه استفاده از کرم شب، شما پوستی سالم تر و زیبا از خواهید داشت.

روتین مراقبت از پوست در شب

استفاده از سرم ها در روتین پوستی شب

 شب بهترین زمان رطوبت رسانی به پوست است زیرا قدرت جذب پوست تا چندین برابر در طی شب افزایش می یابد و انواع فرآیندهای بازسازی پوست در طی شب بیشتر انجام می شود. بنابراین توصیه اکید می شود که در طول شب از محصولات آبرسان استفاده کنید.

محصولات حاوی هیالورونیک اسید را حتما در برنامه داشته باشید. هیالورونیک اسید موجود در این محصولات به عمق پوست نفوذ می کند و با تامین آب کافی برای پوست سبب تحریک کلاژن سازی می شود.

در روتین پوستی شب معمولا از کرم ضد جوش و یا سرم حاوی ویتامین C استفاده می شود. این موارد تا حدی پوست را خشک می کنند، پس واجب است به کمک یک محصول آبرسان، رطوبت پوست را حفظ کرد.

همچنین برای آبرسانی کامل تر توصیه می شود روی محصول آبرسان خود را با یک کرم مرطوب کننده بپوشانید تا ترکیبات آبرسان آن و رطوبتی که جذب پوست کرده اند، تا صبح داخل پوست به دام بیوفتند و فرصت نفوذ به عمق پوست را داشته باشند.

حرف آخر

در کنار رعایت تمام این نکاتی که در مقاله روتین پوستی شب از فروشگاه اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی آیمادورا گفته شد، ورزش کردن یک رکن اصلی برای داشتن پوستی سالم، سرحال، با نشاط و جوان است. ورزش کردن باعث می شود تا اکسیژن رسانی به پوست بهتر انجام شود، در نتیجه پوست بهتر تنفس کرده و کلاژن سازی با روند بهتری صورت می‌گیرد. ورزش کردن نه تنها به شما سلامتی می‌دهد، بلکه سبب می شود تا پوست شما زمان بیشتری جوان بماند. سعی کنید روزانه ورزش کنید و به جسم و روح خود انرژی و سلامتی تزریق کنید.

5/5 - (4 امتیاز)

جشنواره نوروزی🐉آیمادورا

🎁10 درصد🎁تخفیف بیشتر با کد:

nowruz

🎀ارسال رایگان: حداقل خرید 800 هزار تومان🎀